HomeMedewerkersBestuur

Bestuur

De stichting bestaat uit een Raad van Toezicht en een Bestuur. Het bestuur heeft een directeur aangesteld die verantwoordelijk is voor de dagelijkse leiding van de stichting.  Alle leden doen hun werk geheel op vrijwillige basis.

Theus van Vliet vervult binnen Stichting Bram de functie Voorzitter van de Raad van Bestuur. Voordat hij in Ridderkerk kwam werken, was hij vier jaar werkzaam als leerkracht op een basisschool in Rotterdam. Tot 1 september 2011 was hij adjunct-directeur en intern begeleider (IB'er) van openbare basisschool 'De Noord'. Bovendien werkte hij van 1993 tot en met september 2011 in deeltijdbetrekking als docent Nederlandse taal en taaldidactiek aan de Hogeschool Rotterdam, afdeling PABO. Momenteel is hij met FPU, maar nog altijd zeer actief. Hij vervult o.a. sinds 2012 de functie van voorzitter bij de ESPO (Examenstichting Perimedische Opleidingen).

Tijdens zijn onderwijscarrière heeft Theus altijd veel betekend voor leerlingen die extra aandacht nodig hadden, zowel voor minderbegaafde als voor meerbegaafde kinderen. Samen met Gertjan van Rangelrooy heeft hij met veel succes voor de onderwijsstichting 3Primair de Erasmusklas opgestart, een klas voor hoogbegaafde leerlingen.
Toen wij Theus benaderden met de vraag of hij lid wilde worden van de Raad van Toezicht van onze SBR, was hij meteen zeer enthousiast. Hij wilde zich graag inzetten voor onze Stichting Bram Ridderkerk.

"De SBR is een prachtig, uniek initiatief, een bijzonder project, dat wordt gedragen door mensen met een onderwijskundige visie en een bewonderenswaardige passie. Het is mij een voorrecht om iets te kunnen betekenen voor een organisatie als de SBR, een organisatie die zich inzet voor gehandicapte kinderen en hun ouders. De SBR verdient alle mogelijke steun."

Marian Bakker vervult binnen Stichting Bram de functie als penningmeester. Meer informatie volgt nog.

Esther Kraaijeveld vervult Stichting Bram de functie als secretaris. Meer informatie volgt nog.

Directeur

Marjon de Vries is de oprichtster van Stichting Bram. Daarnaast is zij door het bestuur aangesteld als directeur  en is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de stichting. Zelf zal zij ook werkzaam zijn in de klas. Marjon heeft 9 jaar gewerkt als leerkracht in het reguliere basisonderwijs in Ridderkerk. Samen met Mark heeft zij een zoon, Bram. Bram is door een zeldzame genetische afwijking meervoudig gehandicapt en heeft een grote algehele ontwikkelingsachterstand.

Toen Bram 3 jaar oud was zijn zijn ouders begonnen met een zoektocht naar een geschikte (onderwijs)plek voor hem. Een kinderdagcentrum zou uiteindelijk voor Bram de beste optie zijn.

Er zijn veel mooie en goede kinderdagcentra te vinden, maar wij missen op die kinderdagcentra het spontane contact met andere kinderen die niet beperkt zijn.” Kinderen met een beperking missen op die manier alle geluiden die in een basisschool te horen zijn, het ongedwongen contact met leeftijdsgenoten en het effect dat kinderen op elkaar hebben, namelijk het activeren en stimuleren van elkaar.

Wij willen kinderen zoals Bram met een (meervoudige) beperking juist IN de maatschappij en samenleving hebben, tussen leeftijdsgenoten met en zonder een beperking.” Om dit te realiseren heeft Marjon het initiatief genomen om Stichting Bram Ridderkerk (SBR) op te richten.