Bosweide tekent voor Stichting Bram

Leerlingen van OBS De Bosweide hebben 750 euro opgehaald voor Stichting Bram Ridderkerk. De cheque werd onlangs overhandigd aan Bram, zijn moeder Marjon (tevens initiatiefneemster van Stichting Bram Ridderkerk) en Jody.

Laatstgenoemde gaat straks op de groep werken als Stichting Bram Ridderkerk van start gaat met een eigen klas op OBS De Botter in Ridderkerk. Deze kinderen met een meervoudige beperking krijgen zo een plek binnen het reguliere basisonderwijs. De kinderen van De Bosweide maakten tekeningen, waarvan ansichtkaarten werden gemaakt. Deze werden in setjes verkocht aan familie en vrienden. Uit elke klas waren twee kinderen aanwezig om bij de overhandiging van de cheque aan Stichting Bram. Daarna gingen Bram, Marjon en Jody langs alle klassen om vragen te beantwoorden. "De kinderen waren erg geïnteresseerd en heel betrokken", vertelt Marjon. "We kregen vaak van de kinderen te horen dat ze het heel jammer vinden dat Stichting Bram niet bij hen op school wordt gestart. Wij vinden het erg bijzonder en hartverwarmend om te zien dat niet alleen de kinderen en leerkrachten van De Botter zo betrokken zijn, maar dat ook andere basisscholen in Ridderkerk hun betrokkenheid tonen."

Kijk voor meer informatie op www.stichting-bram.nl.