Marjon de Vries

Directeur

Marjon de Vries is de oprichtster van Stichting Bram. Zij is door het bestuur aangesteld als directeur en is verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding.

Voor zij Stichting Bram oprichtte, heeft Marjon 9 jaar gewerkt als leerkracht in het reguliere basisonderwijs. Samen met Mark heeft zij een zoon, Bram. Bram is door een zeldzame genetische afwijking meervoudig beperkt en heeft een grote algehele ontwikkelingsachterstand.

Toen Bram 3 jaar oud was, zijn zijn ouders begonnen met een zoektocht naar een geschikte (onderwijs)plek voor hem. Een kinderdagcentrum zou uiteindelijk voor Bram de beste optie zijn.

"Er zijn veel mooie en goede zorg- en onderwijs instellingen te vinden, maar wij missen op die plekken het spontane contact met andere kinderen die niet beperkt zijn.”

Kinderen met een beperking missen op die manier alle geluiden die in een basisschool te horen zijn, het ongedwongen contact met leeftijdsgenoten en het effect dat kinderen op elkaar hebben, namelijk het activeren en stimuleren van elkaar.

Wij willen kinderen met een bijzondere zorg- en onderwijsvraag  juist IN de maatschappij en samenleving hebben, tussen leeftijdsgenoten met en zonder een beperking.”

Om dit te realiseren heeft Marjon in 2012 het initiatief genomen om Stichting Bram Ridderkerk op te richten.

Contact: m.devries@stichting-bram.nl

WORD VRIJWILLIGER

Stichting Bram is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die affiniteit met de doelgroep hebben en graag bij ons in de klas willen komen helpen.

WORD SPONSOR

Wilt u met uw bedrijf iets doen voor de kinderen van Stichting Bram? Uiteraard kan dat! Stichting Bram is voor haar werk afhankelijk van giften. Uw gift is voor ons dus zeer waardevol.

WORD DONATEUR

Wat geweldig dat u Stichting Bram wilt steunen!