Marjon de Vries

Directeur

Dankzij onze zoon Bram, die in 2008 met een ernstig meervoudige beperking is geboren, begon ik in 2011 met de opzet van Stichting Bram, gedreven door een behoefte aan gelijkwaardigheid en verandering binnen het onderwijs. Mijn missie was duidelijk: kinderen met en zonder beperking samenbrengen op school. Ik geloofde toen, en geloof nu nog meer, dat een passende vorm van inclusief onderwijs niet alleen een betere toekomst biedt voor kinderen met een beperking, maar ook voor de samenleving als geheel. Als ouder, mantelzorger, leerkracht en directeur begrijp ik de uitdagingen en verantwoordelijkheden die komen kijken bij het ouderschap vooral wanneer men de zorg draagt voor een kind met een beperking. Deze ervaringen hebben mij geïnspireerd om Stichting Bram op te richten met als doel een plek te creëren waar iedereen zich thuis voelt en zich kan ontwikkelen.

Onze visie bij Stichting Bram is gedurfd en optimistisch. We koesteren niet alleen grote dromen, maar vieren ook de kleinste successen. In een omgeving waar veiligheid en gelijkwaardigheid centraal staan dagen we onszelf en onze kinderen dagelijks uit om te groeien en grenzen te verleggen. We omarmen uitdagingen met nieuwsgierigheid en streven naar voortdurende groei binnen een inclusieve samenleving. Onze missie en visie vormen het hart van Stichting Bram. Samen met ons toegewijde team zetten we ons dagelijks in voor een wereld waarin elk kind, ongeacht hun mogelijkheden, de kans krijgt om volledig deel te nemen aan de maatschappij.

In de afgelopen tien jaar heeft Stichting Bram Ridderkerk een cruciale rol gespeeld in de strijd voor een inclusieve samenleving. Onze visie reikt verder dan zorg en onderwijs; het draagt actief bij aan een wereld waarin kinderen met en zonder beperking samen opgroeien, leren en waardevolle sociale banden aangaan. Ons werk biedt niet alleen kansen voor kinderen met een beperking, maar ook voor hun families door hen een keuze te bieden en een gemeenschap waar gelijkwaardigheid en verbondenheid centraal staan.

Vanuit een sterke intrinsieke motivatie en met trots en vastberadenheid blijven wij ons dagelijks inzetten om onze dienstverlening te verbeteren en aan te passen aan de veranderende behoeften binnen het onderwijs en de zorg.

Ik hoop dat deze woorden u inspireren en enthousiasmeren om verder te lezen. Samen bouwen we aan een inclusieve toekomst.

Marjon de Vries

Contact: m.devries@stichting-bram.nl

WORD VRIJWILLIGER

Stichting Bram is op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die affiniteit met de doelgroep hebben en graag bij ons in de klas willen komen helpen.

WORD SPONSOR

Wilt u met uw bedrijf iets doen voor de kinderen van Stichting Bram? Uiteraard kan dat! Stichting Bram is voor haar werk afhankelijk van giften. Uw gift is voor ons dus zeer waardevol.

WORD DONATEUR

Wat geweldig dat u Stichting Bram wilt steunen!