DE KRACHT VAN STICHTING BRAM
Door kinderen met en zonder beperkingen dagelijks bij elkaar te laten zijn, groeien de kinderen samen op en zal de vervreemding van kinderen met een beperking minder worden.
Kinderen zonder beperking realiseren zich dat er kinderen zijn die heel anders zijn dan zij, maar er wel gewoon bij horen. De kinderen leren hierdoor omgaan met verschillen en anders kijken naar mensen/kinderen met een beperking. Het gevoel van sociale participatie wordt op deze manier al bij jonge kinderen gestimuleerd.
Breed draagvlak
Door de contacten tussen kinderen met en zonder een beperking op een structurele wijze te laten plaatsvinden, wordt de alertheid bij de kinderen met beperking vergroot. Die alertheid is een voorwaarde voor elke vorm van ontwikkeling. Daarnaast wordt ook het gevoel van eigenwaarde en acceptatie bij deze kinderen sterk vergroot.
Doordat de groepen kinderen samen naar dezelfde school gaan wordt de betrokkenheid in de buurt bij de kinderen met een meervoudige beperking en hun gezin sterk vergroot. Ouders van kinderen met een beperking zullen met hun kind in de eigen omgeving minder nagestaard worden als hun kind ook in die omgeving naar school gaat. Zij voelen zich door de getoonde solidariteit en betrokkenheid door de omgeving meer geaccepteerd en gesteund.