Rally voor Stichting Bram brengt € 18.500,- op

Afgelopen zaterdag 5 april werd in Ridderkerk en omstreken een bijzondere rally gereden: de Frank De Jong Memorial Classic & Open Rally. Bijna 60 enthousiaste oldtimer bezitters en rally rijders reden mee met hun klassieker of cabriolet. Een bonte stoet prachtige auto’s trok door de regio. Doel van het evenement was geld inzamelen voor Stichting Bram.

Marjon de Vries, oprichtster van SBR en moeder van Bram, mocht aan het einde van de dag een cheque van €18.500,- in ontvangst nemen. Verantwoordelijk voor dit grote bedrag waren de bijna 60 equipes en de maar liefst 55 regionale bedrijven die met geld of producten voor de veiling, ’s avonds bij het diner, sponsorden. Er was echter een grote verrassing tijdens de afsluiting. Peter Camping van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK) verdubbelde het bedrag waardoor het eindbedrag uitkwam op €18.500,-.

Stichting Bram (SBR) geeft in Ridderkerk zorg aan kinderen met een meervoudige beperking. Het bijzondere is dat zij dit doen samen met het reguliere basisonderwijs. Door het dagelijkse contact tussen kinderen met en kinderen zonder beperking ontstaat er zichtbaar veel wederzijdse acceptatie en integratie.

Henk Dokter, Ridderkerks loco burgemeester en wethouder, gaf ‘s ochtends op 9 uur het startschot op het Koningsplein in het centrum van Ridderkerk. Het prachtige maar uitdagende parcours bracht de rally rijders langs de mooiste plekjes in de wijde omgeving van Ridderkerk naar Nieuwerkerk aan den IJssel, Bodegraven en via Krimpen aan den IJssel weer terug naar Ridderkerk. Ook het zonnetje scheen volop waardoor de stemming buitengewoon goed was tijdens deze geweldige sportieve en feestelijke dag.

Paul van der Bol, voorzitter van de serviceclub Rotary Ridderkerk de Waal, de organisator van de jaarlijkse rally, licht toe: “We hebben met onze leden de afgelopen weken keihard gewerkt. Het heeft ons veel energie gekost, maar we hebben er veel energie voor teruggekregen. Geweldig om dit samen met zoveel mensen en bedrijven uit de regio belangeloos voor elkaar te krijgen.”

Een impressie van de dag en de vele fraaie bolides is te zien op www.rco-rally.nl. Noteer alvast in de agenda: volgend jaar wordt de rally gereden op 4 april.